Impco rendszerek működése targoncákban

 GÁZ ÜZEMANYAGELLÁTÓ-RENDSZER MŰKÖDÉSE

Keverő: az IMPCO keverők vákuumszabályzásúak, így a nyomásesést használják arra, hogy a megfelelő mennyiségű üzemanyag kerüljön keverőbe a motorindítástól a egészen a teljes terhelésig.

Ennek a fajta tervezésnek az előnye a vákuumos vezérlés, amit a szabályzórugó (A)  kalibrál, ez tartja zárva a levegőszelepet (B). Körülbelül 0,21 psi nyomással megegyező nyomásesés (C) szükséges ahhoz,  hogy kinyisson a szelep a motor beindításakor. A vákuum megjelenik a reduktort a keverővel összekötő ágban (D) is. Ezenkívül vákuumot használ a rendszer arra is, hogy nyissa a vákuumos üzemanyagszelep/szűrőt (ha a gép pl. Impco VFF-30 kombinált szelep/szűrő egységgel van szerelve).

Gáz üzemanyagellátó-rendszer működése

Amint a motor leáll, az üzemanyag útja lezárul a keverőben, a reduktorban és a kombinált szelep/szűrő egységben is. Ez így háromszoros biztonsági zárat alkot.

A levegő/gáz keverő nem igényel további kapcsolatot vagy vákuumbekötést a szívócsővel. Ez a fajta felépítés biztosítja a széleskörű rugalmasságot amikor keverőt, vagy komplett porlasztót szerelnek egy adott targoncához.

Reduktor: Az IMPCO reduktor egy kombinált kétkamrás reduktor és párologtató. A folyékony halmazállapotú, gáztartály nyomásával megegyező gáz áramlik bele a szelep/szűrő funkciójú egységből (E), a reduktor pedig két lépésben csökkenti le a nyomást az atmoszférikus nyomás alá valamivel (F). Amikor a motort indítják, vagy már jár, vákuum keletkezik a keverőt a reduktorral összekötő gázcsőben (D), ami kinyitja a reduktor szelepét, ezzel engedve a szabad gázáramlást a keverő felé.

A folyamat, amikor is az LPG gáz nyomása leesik kb. 180 psi-vel és  halmazállapot-változáson megy keresztül hőelvonással, lehűléssel jár. Hogy ezt kompenzájlák és segítsék a párologtatást, a hűtővíz -a motor hűtőrendszeréből- kering a reduktor vízkamrájában (G). Az üzemanyagáramlást elzárja a rendszer (H), amikor a motor nem jár.

Az IMPCO különböző méretű reduktorokat gyárt, hogy különböző teljesítményű motorok üzemanyagellátását is meg tudja oldani. Ezeknek a reduktoroknak szintén léteznek opciós változatai.

Gázszelep/szűrő egység: Az IMPCO üzemanyagellátó-rendszer egy üzemanyag szelepet használ (nem keverendő az általánosságban használt gázszelepekkel). Már nagyon kicsi vákuumnál (0,072 psi) engedi a gáz áramlását. Mikor a motor leáll, attól függetlenül, hogy a gyújtáskapcsoló be/ki állásban van, az üzemanyag áramlását automatikusan megszünteti.